- zabezpečenie možnosti využívať špecifické vzdelávacie prostriedky,
- individuálne vzdelávacie prístupy, najmä individuálnu výučbu vybraných jednotiek študijného programu pre študentov so zmyslovým postihnutím,
- osobitné podmienky na vykonávanie študijných povinností bez znižovania požiadaviek na študijný výkon,
- individuálny prístup vysokoškolských učiteľov,
- odpustenie školného v odôvodniteľných prípadoch, ak ide o štúdium dlhšie ako je štandardná dĺžka príslušného študijného programu.
Úloha špeciálnych pedagogických pracovísk na podporu študentov so špecifickými potrebami a úloha koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami Činnosť špeciálnych pedagogických pracovísk na podporu študentov so špecifickými potrebami je zabezpečovaná z hľadiska metodických, znalostných a koordinačných centier. Medzi základné služby patrí najmä:
- spolupráca v oblasti mobility a komunikácie,
- adaptácia študijných materiálov (skenovanie, kopírovanie dokumentov, zväčšovanie textu a pod.)
- zapožičiavanie publikácií z knižničného fondu na predĺžený čas,
- prednostné ubytovanie na požiadanie vo vhodnej lokalite,
- zabezpečenie bezbariérového prístupu k stravovaniu,
- zabezpečenie vyhradených parkovacích miest,
- konzultačné a špecializované poradenské služby,
- metodická a materiálno – technická pomoc v edukačnom procese,
- koordinácia vzdelávacej činnosti pre pedagogických a nepedagogických pracovníkov aj v oblasti komunikácie so študentmi so špecifickými potrebami,
- poskytovanie poradenstva o možnostiach získania finančnej podpory (fondy alebo grantové programy, napr. štipendium, sponzoring a pod.).